… na nem a Gibson gitárokat, mert azok (a legtöbbször) hibátlanok. De a cég, hát…

Eddig 2 nyomós okom volt, hogy utáljam a Gibson Guitars céget. Az egyik, hogy felvásárolták és megölték az Oberheim-et, a másik hogy (minő meglepetés) felvásárolták és megölték az Opcode-ot. Mind az Oberheim, mind az Opcode előremutató vassal és szoftverrel hódítottak a zeneszeretők körében. Az Oberheim Matrix szintetizátorai vezették be a modulációs mátrix-ot a szintézistechnika világába (innen származott a nevük is), ami azóta is minden komolyabb hangszerben megtalálható. Az Opcode pedig annyit tett a MIDI elterjedéséért és bevezetéséért a home stúdiók világába, amennyit egyik más társaság sem azóta: ők készítették az OMS-t, minden zenei alkalmazás alapját a néhai Mac világban, plusz szekvenszereik és MIDI interfészeik tele voltak innovatív megoldásokkal – ezek közül néhányat azóta is visszasírok, hiába van Pro Tools 7, Logic 8, Nuendo 4, SONAR 7 vagy Samplitude/Sequoia 10. És most még itt van a Gibson egyesülés a TC-vel is… nem is tudom mit gondoljak – bár itt nem felvásárlásról van szó, a TC nem kicsi cégek együttese, komoly profittal és organizációval, tehát a helyzet nem reménytelen…

De vissza a témához…

A Gibson Guitars sok tehetségkutatót és versenyt szponzorál termékeivel, ez eddig rendben is van, szép tőlük. De álljon itt egy sztori arról, hogy egy ekkora neves cég sem megbízható, bármennyire is ezt az imázst próbálja közvetíteni magáról. Az alábbiak fényében ez inkább tűnik a Gibson ingyenreklám fogásának mint valódi támogatói hozzáállásnak.

Tonedeff még 2006-ban megnyerte a Lollapalooza Last Band Standing versenyt, díja 10.000 USD értékű jutalom lett volna a Gibson-tól. Sajnos csak volna, merthogy azóta sem bírta rajtuk behajtani, pedig 1.5 éve folyamatosan próbálkozott. Mintha a Gibson-t zavarta volna, hogy Tonedeff hiphop-ban utazik és kellemetlenül érezték volna magukat, hogy olyasvalakinek kell díjat adniuk aki nem tartozik a szorosan vett felhasználói körbe (pedig mennyi klasszikus hiphop zene készült élő zenekarral és hangszerekkel…).

Itt a sztori Tonedeff label-jének blog-jában, érdemes végigolvasni. Egy másik cikk ugyanerről a Consumerist-től.

Újabb ok hogy utáljam a Gibson-t
Cimke:                                                                     

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.