Két hete már szorosan figyelemmel követjük a MySpace által tervezett új zenei szolgáltatás körül folyó pletykákat és találgatásokat. Most már oszlik a köd és a megoldás komoly potenciállal bír nagyok és kicsik között egyaránt.

A megállapodás a MySpace anyacég News Corp, a nagy kiadók és további partnerek között jön létre, reklámokkal támogatott zene terjesztésére és az ebből fakadó bevételek megosztására. A MySpace szerepe természetesen a host lesz, de szó van zenelejátszó widget-ekről is, ami a hordozhatóságot jelentené, és ezzel a terjesztési kör jelentős bővülését is. A lejátszó minden esetben tartalmazna reklámokat, on-demand streaming formájában hallgathatók majd a dalok, és DRM-mentes letöltés is szerepel benne, valószínűleg MP3 formátumban.

A tárgyalások még elég képlékenyek és távol vannak a felek a végleges megállapodástól. Az már most látható, hogy ezzel a nagy kiadók az iTunes hegemóniáját igyekszenek megtörni, és a figyelmet saját disztribúciós modelljeikre terelni. A MySpace viszont a Facebook-ot akarja ezzel háttérbe szorítani, amely közben a legnépszerűbb közösségi szolgáltatássá lépett elő (és a legellentmondásosabb: ezt a Guardian cikket a Facebook mögött meghúzódó érdekekről mindenképpen el kell olvasnotok, a Facebook tagok számára pedig kötelező, hogy elmenjen a kedvetek az egésztől).

A megállapodás nyélbeütését némileg akadályozza a Universal Music folyamatban lévő pere a MySpace ellen, bár a megállapodás keretében ezt az ügyet is rendezhetik a felek. Végül pedig meg kell említeni, hogy szóba került az Amazon is, mint partner, de egyelőre nem tisztázott a szerepe és erről semmilyen hiteles információ nem elérhető el jelenleg.

Oszlik a köd a MySpace új zenei szolgáltatása körül
Cimke:                                                     

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.