Újabb ok az örömre, hogy GPL open-source lett a Java3D! A vektor őrültek most biztos izzadt tenyérrel markolásszák az egeret, és van miért. VJ-k és videósok pedig örülni fognak a teljesen nyitott forráskódból adódó további fejlődési lehetőségeknek, külön kiemelve itt a Processing-et.
Névváltoztatás is történt: mostantól “3D Graphics API for the Java Platform” néven fog futni a projekt.

Ezzel már két komoly csomagból választhatunk, mert ne felejtsük el, a JOGL (Java – OpenGL híd), ami szintén open-source (BSD licenc), már eddig is rendelkezésre állt. A Java3D viszont kifinomultabb, OpenGL és DirectX felett is képes uralkodni, továbbá böngészőben is fut (ezért is érhető el a Processing-ben). A legnagyobb fegyvertény viszont a scene graph a Java3D-ben, amivel könnyen és elegánsan lehet 3D környezeteket létrehozni.

Aki mégis a JOGL mellett marad, az se keseredjen el: a jMonkeyEngine megoldja a scene graph problémát. a jMonkeyEngine egy open-source játékmotor, ami nagyon király, érdeklődőknek azonnal kötelező a kipróbálása.

Itt találod a hivatalos bejelentést.

Open-source lett a Java3D
Cimke:                                                         

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.