A Napster komoly bajban van az elmúlt negyedéves adatok alapján: mind a bevételek, mind a profit, mind a felhasználók száma csökkent és nem látszik a lefelé húzó spirálból a kivezető út.

A bevétel nettó 30.3 millió dollár volt, az egy évvel korábbi 32.3 millióhoz képest. Ez 4.4 millió dollár veszteséggel párosult, a korábbi 4.2 millióhoz képest, a felhasználók száma pedig 708.000 volt a negyedéves periódus kezedén jelentett 760.000-hez képest – ez komoly 6.8%-os csökkenés.

Ezek a számok megkérdőjelezik a Napster május 19-én bevezetett DRM-mentes katalógusának a sikerét. Pletykák szólnak arról is, hogy hamarosan felvásárolhatják a céget, de semmi konkrétum nem ütötte eddig fel a fejét. A Napster mostanra 199 millió dolláros deficitet halmozott fel, és biztosan át fogja lépni a 200 milliós határt a harmadik negyedévben. Bár a cég bejelentése alapján az MP3 track eladások 5%-ot nőttek, a fizető felhasználók számának csökkenésével szemben ez vajmi keveset lesz képes tenni. A piac eddig elutasító volt a feliratkozós zenei szolgáltatásokkal szemben, és mégis, a Napster erőlteti ezt az üzleti modellt, bár a kereslet egyáltalán nem indokolná ezt.

Túl sok hasonló modellen alapuló szolgáltatás próbál megélni egy szűk piacon, egyeseknek menniük kell, ez tiszta sor.

Bajban a Napster
Cimke:                                     

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük