Hosszas várakozás, eltolt határidők és sorozatos halogatások után végre ma hajnalban elindult az új MySpace. Miben különbözik a régitől? Az arculatváltáson kívül leginkább a mögötte meghúzódó közösségi funkciókban és a disztribúciós logikában. Mind a 4 nagy kiadó partneri viszonyra lépett a MySpace-el, ráadásul részesedést is szereztek egy közös cég keretében, a kapcsolódó reklámbevételekből és eladásokból is részesülnek.

A 4 nagyon kívül az Orchard képviseli a függetleneket, amely bár részesül a reklámbevételekből, de nem partner a joint venture cégben. Az Orchard tartalmai már bekerültek a rendszerbe és jelenleg pozicionálás alatt vannak, mind az 1.3 millió meg fog jelenni, de ez eltart egy kis ideig. Az Orchard rivális IODA nem része az indulásnak, de vezetők kommentjei alapján több más független kiadóval és terjesztővel is folynak tárgyalások. A nagy négyes függetleneket tömörítő szervezetei viszont már most partnerek (ADA – Warner Music Group, RED – Sony Music, Fontana – Universal Music Group és Caroline – EMI Music).

Publishing részről a nagyok ismét ott vannak: Warner/Chappell Music, Sony/ATV Music Publishing, Universal Music Publishing Group, és az EMI Music Publishing.

Az új struktúra az on-demand hozzáférést helyezi a középpontba. Lehetőség van playlist-ek készítésére, azok megosztására, a többmilliós katalógus böngészésére. Az on-demand hozzáférésen kívül az Amazon nyújtja az MP3 bolt hátterét. A jegyeladások, merchandising, kapcsolódó szolgáltatások egy későbbi időpontban kerülnek aktiválásra a rendszerben. A csengőhangokat és egyéb mobilos tartalmakat a Jamster szolgáltatja, míg az indulást a McDonald’s, Toyota és Sony Pictures szponzorálták.

Hivatalos sajtóközlemény az indulásról

Itt az új MySpace
Cimke:                                                                         

Egy gondolat a “Itt az új MySpace” -hoz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.