Úgy tűnik, az újdonságokat nagyvonalakban áttekintő korábbi cikk után meg is van az Adobe CS4 első igazi killer funkciója. Ez pedig nem más, mint GPU gyorsított effektek a Pixel Blender formátumon keresztül. Igen, még egy új formátum, de megbirkózunk vele, ahogyan az effekt fejlesztők is. A Pixel Blender gyors áttűnéseket és speciális effekteket képes nyújtani, és akár matematikai műveletekre is használható. Az igazán jó hír: a Pixel Blender effektek natívan futnak After Effects-ben és Flash 10-ben! A Photoshop plugin hamarosan elkészül.

És… a Pixel Blender Kernel (pbk) és Pixel Blender Bytecode (pbj) mellett egy Pixel Blender Graph (pbg) formátum is használható. A Pixel Blender Graph natívan fut After Effects CS4-ben és a Photoshop-ban is a Pixel Blender plugin-en keresztül. A Graph egy XML alapú formátum, mely lehetőséget ad Kernel csomópontok egyetlen effektbe csoportosítására – roppant változatos filter-ek készíthetők így alap építőkövekből. Az After Effects GPU-gyorsított effektjei Pixel Blender alapúak, és az AE betölt minden 3rd party Pixel Blender effektet is a plugin könyvtárakból. A Flash 10 jelenleg CPU-n futtatja több szálon (multithread) a Pixel Blender bytecode-ot (amit a toolkit-ből lehet exportálni).

Azt érdemes hozzátenni, hogy a Pixel Blender Toolkit, plusz a parancssoros verzió lassan egy éve elérhető az Adobe Labs oldalon, így már bizonyára találkoztatok vele páran. Már formálódnak a fejlesztői közösségek és az adobe.com-on is elérhető egy fejlesztői fórum.

Szóval, igen, már a CS3-ban is futott a háttérben, de mostantól már a felhasználók is elérhetik a funkciókat, szerkeszthetik, saját effekteket építhetnek szabadon, stb – komoly fegyvertény.

A VJ-k igazán örülni fognak a Pixel Blender effekteknek: a Flash széleskörűen támogatott szinte mindegyik VJ szoftverben, így még komolyabb effekteket lesznek képesek futtatni – igaz, hogy CPU-n a GPU helyett, de elég hatékonyan, és saját építésű kombinált filter-ek és speciális effektek kerülnek a kéz alá.

Pixel Blender hírek Kevin Goldsmith Adobe fejlesztő blogján

GPU gyorsított Pixel Blender effektek az Adobe CS4-ben
Cimke:                                                             

4 thoughts on “GPU gyorsított Pixel Blender effektek az Adobe CS4-ben

  • 2008-09-26 at 14:54
    Permalink

    A CNet cikk szerkesztője pontatlanul fogalmaz amikor a fenti idézetben azt sugallja, hogy a Pixel Blender technológia hiányzik a CS4-ből.

    Ahogy az általam is hivatkozott Kevin Goldsmith fejlesztő írja saját blogján, a technológia már megtalálható az After Effects-ben és Flash-ben, és a Photoshop plugin hamarosan érkezik – valószínűleg a CNet által is említett októberben. A CNet interjúja John Nack Photoshop termékmenedzserrel készült, aki csak a Photoshop-pal kapcsolatos dolgokról beszélhetett. Nem is ír valótlant a CNet, csak a “CS4” előtt kimaradt a “Photoshop” az általad idézett részben.

    Válasz
  • 2008-09-26 at 13:11
    Permalink

    “Another new GPU-enabled feature is called Pixel Bender, which lets people apply special effects quickly and, Adobe promises, create their own effects more easily than with today’s filter technology. However, that missed the cut for the final version of CS4 and likely will be a free update at the Adobe Labs site” – John Nack, principal product manager for Adobe Photoshop

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.