A Focusrite bejelentette a Liquid Mix HD-t Pro Tools HD rendszerekhez, mely klasszikus EQ és kompresszor emulációkat biztosít Pro Tools felhasználóknak, közvetlenül a HD környezetben futtatva. Több mint 60 emuláció futtatható szimultán egy HD 3 rendszer alatt, és az alacsony latency-nek köszönhetően mind felvételkor, mind keveréskor használhatóak.

A LiquidMix HD plugin mindegyik egyede 1 kompresszor és 1 EQ emulációt nyújt, melyeket vintage és modern eszközök alapján készítettek. 40 kompresszor és 20 EQ modell áll rendelkezésre, további emulációk pedig ingyen letölthetőek. A Liquid Mix HD ugyanazt a “Dynamic Convolution” konvolúció technológiát alkalmazza, mely a többi Liquid eszköznek is a hajtómotorja. Ez adott effektet vagy processzort különféle gain és frekvencia beállítások mellett mintavételez, ezáltal óriási adatbázist építve fel az eszköz működési karakterisztikájáról, mely alapján az egyes emulációk működnek.

Focusrite Liquid Mix HD screenshot

Akárcsak az eredeti LiquidMix esetében egy hibrid, felhasználó által definiált 7 sávos szuper-EQ is rendelkezésre áll, melyet egyes EQ emulációk egyedi sávjaiból lehet összeállítani.

A Liquid Mix HD novemberben lesz kapható, további infók a Focusrite weboldalán.

Focusrite Liquid Mix HD Pro Tools-hoz
Cimke:                                             

6 thoughts on “Focusrite Liquid Mix HD Pro Tools-hoz

  • 2008-10-13 at 19:27
    Permalink

    Kérdezhetsz nyugodtan, nem szűkölködünk Pro Tools információkban 🙂 Ha nem itt, akkor nyugodtan nyiss egy fórum topikot, és abban folytathatjuk tovább, biztos sokakat érdekel a téma…

    Igen, az AD/DA konverziót is bele kell számolni a roundtrip latency-be – ez az, ami megadja a teljes késést a bemenettől a kimenetig összesen. A HD rendszerekhez választható AD/DA konverterek technikai specifikációiban megtalálható adott konverter AD/DA áramköreinek késése, ezt hozzáadva a processz latency-hez kapod eredményül a roundtrip latency-t. A végeredmény kb. 2 msec-tól felfele terjed, adott konverter és az éppen alkalmazott sample rate szerint.

    Válasz
  • 2008-10-13 at 17:47
    Permalink

    Ok, köszi. Elkezdett érdekelni a Pro Tools belső architektúrája, úgyhogy gyorsan találtam pár white paper-t a Digidesign oldalán és abban is írják.

    Ami viszont nekem jutott az eszembe, hogy ez biztos csak a plugin és a host latency-je a digitális realm-ben, és az A/D + D/A konverteknél plusz latency keletkezik. Tehát ha realtime monitorozásnál is a processzált kimenetet akarod hallani, akkor nem 12 sample lesz a késés, gondolom. Az általam említett 2-4 ms arra vonatkozott. Szóval arra lennék kíváncsi, hogy pl. egy mikfofontól egy fejhallgatóig Pro Tools + Liquid Mix HD-val mekkora a latency.

    Többet nem kérdezek, mert ez már inkább Pro Tools téma.

    Válasz
  • 2008-10-13 at 17:22
    Permalink

    Ja igen, még egy dolog: azt ne felejtsd el, hogy a latency kompenzáció az összes használatban lévő plugin késési idejének megfelelően kerül beállításra. Azaz, ha éppen használsz egy olyan plugin-t, ami pl. 1024 sample késéssel dolgozik és mellette pl. a Liquid Mix HD-t, akkor a Pro Tools nem tehet mást, mint a legnagyobb késéssel rendelkező plugin-hez igazítja a kompenzációt, tehát lesz késés bőven – az más kérdés, hogy jelen esetben nem a Liquid Mix HD plugin-en fog múlni a dolog. Az ilyen problémák elkerülésére ajánlott a felvételnél csak a legszükségesebb plugin-ek használata, vagy az aktuális latency folyamatos figyelemmel követése (a Pro Tools mutatja az épp alkalmazott globális latency értéket).

    Válasz
  • 2008-10-13 at 14:58
    Permalink

    A Focusrite-tól származó információ alapján a latency 12 sample, mindegyik mintavételezési frekvencián. Ez ugye elég alacsony?

    Válasz
  • 2008-10-13 at 12:33
    Permalink

    Arról lehet tudni valamit, hogy mit jelent az alacsony latency felvételkor egy ilyen rendszer esetében? Képesek ezek a rendszerek 5-10ms alatt teljesíteni?

    Eddig az Airtools Audio 6200-as mikrofonprocija volt az egyetlen, aminél 2-4ms latency-t láttam. Igaz az egy célhardver és nem cserélhetők a plugin-jei. 10-20ms már simán zavaró lehet.

    Persze el lehet viselni, csak kíváncsi vagyok, mire képes a Pro Tools, és ezek a plugin-ek.

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.