Megnyitotta kapuit a 2009-es NAMM. Újdonságok, régi ismerősök, áttervezett/újracsomagolt megoldások és vasak – lássuk mit kínál nekünk az audio ipar.

 

Audio Technica: ATH-M35 zárt stúdió fejhallgató
Audio Technica ATH-M35 zárt stúdió fejhallgató

 

IK Multimedia
Amplitube Fender: gitár/basszusgitár erősítő modellek és effektek a Fender-rel közös fejlesztésben. 45 modell: erősítők, ládák, mikrofonok, pedálok és rack effektek – legendás Fender vasak alapján, 230 USD áron.
IK Multimedia Amplitube Fender
IK Multimedia Amplitube Fender

StealthPedal: USB audio interfész és kontroller gitárosoknak. Hangszer és vonal bemenetek, sztereo kimenet, fejhallgató kimenet, 24 bites AD/DA konverzió 44.1/48kHz-en, mellé pedig Amplitube 2 Live, Sonoma Riffworks T4 és Amplitube X-Gear szoftverek. 199 EUR.
IK Multimedia StealtPedal USB audio interfész és kontroller gitárosoknak

 

Novation
FX Plugin Suite SuperNova II effektekkel: kórus, delay, tremolo, phaser effektek + a Supernova filter-e overdrive-al VST/AU formátumban.
Novation FX Plugin Suite SuperNova II effektcsomag

 

Focusrite
Liquid Saffire 56 24 bit/192kHz Firewire audio interfész Liquid preamp emulációkkal: 8 vonalbemenet + 8 mikrofon előfok (2 előfokon a Liquid emulációk + 6 minőségi Focusrite előfok), 10 analóg vonal kimenet, 16 csatorna ADAT I/O, sztereo SPDIF és AES I/O, MIDI I/O, BNC wordclock I/O.
Focusrite Liquid Saffire 56 Firewire audio interfész előlap
Focusrite Liquid 56 Firewire audio interfész hátlap
Focusrite Liquid 56 Firewire audio interfész mixer

Guitar FX Suite: 11 VST/AU plugin gitárosoknak- 5 erősítő modell, 4 torzítópedál, hangoló és zajzár, az olasz Overloud (ők csinálják a TH1-et) technológiájával
Focusrite Guitar FX Suite plugincsomag

Focusrite Plugin Suite: kompresszor, reverb, gate és EQ VST/AU plugin-ek
Focusrite Plugin Suite

 

Universal Audio
UAD-2 Solo/Laptop: DSP effektek ExpressCard formátumban laptop-ot használók számára, 499 USD MAP áron

 

Cakewalk
Ingyenes SONAR 8.3 update
UM-1G, UM-2G, UM-3G USB MIDI interfészek és UA-1G USB audio interfész = Roland cuccok újracsomagolva Cakewalk név alatt
Cakewalk UM-1G, UM-2G, UM-3G USB MIDI interfészek és UA-1G USB audio interfész

 

AKAI
APC40 Ableton Live USB kontroller: nagyon korrekt funkciók, kétirányú kommunikáció a Live és az APC40 között, nem kell driver a használatához, remap-elhető kontrollok, PC és Mac támogatás

AKAI APC40 Ableton Live kontroller

Részletek:

  • 72 kontroller
  • 40 klip slot, 5 scene launch gomb, dedikált clip stop és stop all gombok, scroll és shift plusz dedikált bank select és shift gombok
  • 8 fader, 1 master fader, 1 vízszintes crossfader
  • dedikált track gombok: record arm, solo/cue, és egy “activator”-nak nevezett, nem részletezett funkcionalitású gomb
  • fejhallgató cue hangerő poti
  • 8 track kontroll poti: kapcsolható pan, send A/B/C
  • 8 device kontroll poti: rack-ek, effektek, plugin-ek vezérléséhez, MIDI overdub on/off, kvantálás kapcsolása, metronóm, clip és track nézet közötti kapcsolás
  • transzport, nudge+/-, tap tempo
  • interaktív visszajelzés: a gombok háttérvilágítása színkódolt a státusz mutatásához, a potik fénykörrel körbevettek
  • kiosztható lábkapcsoló bemenetek

A legnagyobb dobás az egészben mégis az, hogy (lásd alább) az Ableton + Cycling74 együttműködésből megszületett, és általam az egész NAMM legjobb cuccának tartott Max for Live-on keresztül azt vezérelhetünk vele, amit csak akarunk, és nem kell az előre kiosztott funkciók korlátai között maradni.

MPK-25 USB MIDI kontroller, az MPK-49 kistesója
AKAI MPK-25 USB MIDI kontroller

 

Ableton + Cycling74
Max for Live: Hoppá, ez a NAMM eddigi legnagyobb durranása. Miről van szó? Max/MSP Ableton Live-ba integrálva. A két környezetet egy addon köti össze, és olyanok valósíthatók meg általa, amiről eddig csak álmodhattunk: step szekvenszerek, effektek, hangszerek, vezérlési sémák, szorosabb hardver integráció. Az előzetes hírek alapján olyan apró részletek is vezérelhetők általa mint egy warp marker!!!

Ableton + Cycling74: Max for Live screenshot

Azaz:

  • natív Live API kontroll objektumok: live.object, live.path és live.observer
  • preview mód: editálhatsz Max-ban, és közben az audio/MIDI processzálás úgy történik mintha Live-ban futna
  • kezelőfelület kontrollok: az Ableton Live kezelőfelületét másoló saját vezérlőpanelek építhetők, színsémákkal, az egérnek a kontroll fölé húzásakor deszkriptív szöveges infókkal, akárcsak Live-ban
  • többlépéses undo: a Live undo-ja érvényes a Max for Live-al készített eszközökre is
  • tempó szinkronizálás, sample pontos automatika
  • step szekvenszer objektum
  • fájl/preset integráció
  • web-es csoportmunka a Max eszközökre is

Egyszerűen zseniális. A találgatásokból a leginkább egyértelmű vált valóra, és ez most egy nagyon jó dolog. Nemcsak az AKAI APC40 felhasználók fognak ebből profitálni, hanem a Max közösség minden tagja, legfőképpen a Monome felhasználók. A Cycling74 oldalain már most sok-sok infó olvasható, és hamarosan a részletes specifikációk és leírások is felkerülnek, addig eresszük szabadon a fantáziánkat és örüljünk, hogy vannak újítások.

 

Korg: LP350 “Lifestyle” digitális zongora és AW-2 és AW-2G csíptetős kromatikus hangolók
Korg AW-2 csíptetős kromatikus hangoló

 

E-mu:
Végre valahára forgalomba kerül az Emulator X3 szoftver sampler!
PIPEline vezetéknélküli audio technológia: 6.6 -10 msec latency, 15 méteres hatótávolság, 3 független sztereo csatorna, 16 bit/48kHz digitális átvitel, analóg és digitális SPDIF bemenetek/kimenetek, 5-10 óra üzemidő, fülmonitor megoldásnak kiváló lehet. Sajnos semmi infó az E-mu weboldalán.

 

Második rész

NAMM nyitónap: újdonságok és régi ismerősök, első rész
Cimke:                                                                                                                         

2 thoughts on “NAMM nyitónap: újdonságok és régi ismerősök, első rész

  • 2009-01-17 at 12:26
    Permalink

    Sziasztok! Az akainak az ujj cucca az…….. hihetetlen ez kellett már!!! Mennyibe fog kerulni???

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük