A Seeqpod on-demand streaming szolgáltatást a csődbe kergette a Warner és az EMI – addig pereltek, ameddig a Seeqpod bírta, azután csődvédelemért folyamodott. A Seeqpod nem fog csendesen elmerülni – 5000 dollárért bárki megvásárolhatja a forráskódot/API-t és azt üzente a kiadóknak, hogy amennyiben a technológiát vagy az Internet-et perlik, akkor számoljanak azzal, hogy nagyon visszaüthet – személy szerint azt remélik, hogy rengeteg hasonló szolgáltatás szülőatyja lehetnek ezáltal, így kergetve őrületbe a kiadókat és a jogi osztályokat.

Újra működik a Death Row Records április 18-ától az E1 Entertainment (korábban Koch Records) szárnyai alatt.

A Fender elvesztette a több mint 5 éve tartó pert, melyben a Telecaster, Stratocaster és Precision gitártest formákat próbálták levédetni az USA-ban és megtiltani a kópiák engedély nélküli gyártását a többi gyártó számára. A bíróság véleménye alapján a formák annyira elterjedtek, hogy már nem a Fender-hez kötik azt a vásárlók, hanem magához az elektromos gitárhoz. Korábban az EU-ban és a briteknél is elbukott a hasonló próbálkozás. A részletek itt olvashatók.

Kiszivárgott az új Depeche Mode album, a Sounds of the Universe. Az április 21-re időzített hivatalos megjelenés előtt az összes nagyobb torrent oldalon megtalálhatók a kópiák. A Depeche Mode számára ez nem túl nagy durranás, a pénzt úgyis a turnézásból és kapcsolódó bevételekből szerzik. Az Apple iTunes Pass prémium szolgáltatása annál inkább érintett: a 18.99 USD-t fizető felhasználóknak nehéz megmagyarázni, hogy miért fizették ki a prémium összeget a pre-release hozzáférésért és információkért, ha nem kapnak érte (egyelőre) semmit?

A Prosoniq bejelentette, hogy 2009 június 1 határidővel felhagy a Windows-os plugin fejlesztéssel és a továbbiakban csak Mac verziók készülnek (készülnek ??? mikor készült valami is utoljára a Prosoniq műhelyében? 4 éve kb… akkor is az Orange Vocoder-t frissítették és annyi…). A Windows felhasználók ingyenesen crossgrade-elhetnek a Mac verziókra. A Windows platform elhagyását a szoftverkalózok rovására írták, mondván, hogy nem éri meg Windows-ra fejleszteni plugin-eket számukra. Hát… ez egy nagyon gyáva és béna húzás. Először is lehetne komolyabb védelmet integrálni a plugin-jeikbe. Másodszor Mac-en is van warez, ha nem is akkora a szcéna mint a Windows esetében. Harmadszor, és ez a legfontosabb: azok a felhasználók, akik valóban szeretik és használják adott cég fejlesztéseit igenis megveszik a termékeket, amint lehetőségük van rá. Erre számtalan példa van és ezt megerősítik más plugin/szoftver fejlesztők is. Azaz a Prosoniq-nek nem a warez a legnagyobb problémája, hanem hogy a felhasználói bázist nem bírta szélesíteni és megtartani a vásárlókat/újakat szerezni. Ebben nem segít az sem, hogy igencsak inaktívak voltak az elmúlt években, és bár ők voltak az elsők a világon akik 3rd party plugin-okat fejlesztettek mára teljesen elkopott a nevük és alig páran emlékeznek arra, hogy volt idő, amikor ők voltak az etalon. Sic transit gloria mundi.

Ez van: kiszivárgott Depeche Mode album, halálba perelt Seeqpod, újrainduló Death Row, csalódott Fender, gyáva Prosoniq
Cimke:                                                             

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.