2009. Web2. Internet-es szolgáltatások mindenütt. Közösségi hálók. Multimédia mindenütt. Apple: iPhone. Google: Android.

A fentieket tekintve megérett az idő egy új telefonra, és akkor már valami olyanra, ami a fejlesztésekhez, napi munkához, egyáltalán a hullám tetején maradáshoz elengedhetetlen. Régi jó társam a Sony Ericsson W810i is talált magának egy új helyet, szóval muszáj volt meglépni. Isten látja lelkemet az égből, én és az impulzív vásárlás – két szöges ellentét. Most mégis megtörtént: épp került a piacra egy kedvező árú Android-os készülék, ráadásul mindenféle megkötés nélkül válthattam.

Eredmény: egy T-Mobile Pulse boldog tulajdonosa voltam 1 napig. Egy küszködő tulajdonos voltam 1 napig. Egy csalódott és fenemód dühös felhasználó voltam 1 napig. Ez 3 nap összesen. Utána pedig vissza a feladóhoz…

Most komolyan, nem írnám le a sztorit, ha nem akadtam volna ki ennyire. És kéretik figyelembe venni, hogy ez az írás nem első felindulásból született, hanem sokadik megfontolás után.

A Pulse igazából Huawei gyártmány, T-Mobile brandinggel. A Huawei-ről azt érdemes tudni, hogy nagyon korrekt másolatokat készítenek a Cisco hálózati eszközeiről, olcsóbb szegmensben, és sikeresen. Ezek a cuccaik jók, működnek. A T csoport is használ belőlük dögivel itthon a hálózatukban (figyelj: itt a business link!). De sajnos a Cisco nem gyárt mobiltelefont és fingjuk sincs a fizikai user interfészről, mert nem üzletük. A Huawei pedig annyira fejlett rádiós technológiával rendelkezik, kb. mint anyu. Annyit is használják…

 

De csak szépen sorjában, kívülről befelé:

1. Ki volt az az idióta, aki közös takarófedél alá tette a 2.5″ minjack-et a mini-USB port-tal? Ha zenét akarok hallgatni, akkor nyitott az USB port? És ebbe belemegy a szösz, a kosz, aztán mit csinálunk vele? A klasszikus telefonos megoldás, a tűs-érintkezős megoldás verhetetlen. De ha már lyukas port-jaink vannak, akkor minden vannabe designer használja is amit tervezett legalább 1 napig! A 2.5″-es fejhallgató kimenet pedig gáz, nincs mese.

2. A gombok a zsebekben bizony sok mindenhez hozzáérnek, keményebb tárgyakhoz is. Érdemes olyan ellenállásúra építeni őket, hogy minimális testmozgással (busz után futás) járó tevékenység ne halkítsa olyan halkra, hogy ne halljuk a csengést, másrészt ne hozza ránk a frászt a zenelejátszó legközelebbi indításakor. Nagyon hülyén érzi magát az ember, ha mindenki lightos epilepsziásnak képzeli és aggódva figyeli, mikor kell majd kimenteni a metró sínei alól. És mindez egy út során…

3. A build quality az általam eddig tapasztalt legrosszabb, ami a hátlapot, illesztéseket, kamera inlay-t és záró patent-et illeti. Lehet hogy van rosszabb, de ez már maga a minimum.

4. A vas? Az milyen, hogy 7 egymás utáni hívás szakad meg full térerő mellett? Nem találtam meg ki gyártja az antennát, de valami komoly gáz van vele. És nem találja a SIM kártyát. Sorozatos akksi kivétel+berakás után se. Sokadik próbálkozásra sikerül. Naponta többször. Budapest kellős közepén. A hangminőség néha egyszerűen vállalhatatlan volt. Visszhang, kimaradások, torz hangok és mellékzöngék, zörejek minden beszélgetés közben.

5. Én nem tudom ki hogyan számolja az egy feltöltéssel való üzemidőt… Amit megadtak az egyszerűen nem igaz. 3G + intenzív használat mellett (semmi más energiaigényes nem volt bekapcsolva) kb. 8 óra alatt teljesen lemerült. Kikapcsolásig. 🙁 És használatba vétel előtt formáztam az akksit, ahogy kell.

6. Az érintőképernyő a széleken nagyon rossz érzékeléssel rendelkezik. Bizonyos pontokat roppant nehéz aktiválni. Érdekes módon ezek nálam a függőleges közepek voltak mindkét oldalon. A sarkok is rosszak, de ott valahogy idővel jobb lett, vagy én szoktam meg. Igen, rajta hagytam a fóliát. Karcosan nem szerettem volna, és ez utólag nagyszerű ötletnek bizonyult.

7. Bizony jó dolog a fizikai QWERTY billentyűzet. Nagyon hiányzik róla…

8. Android: király! De naponta egy com.android.phone crash üzenet megjelent. És figyelj, ez a legjobb: Google Contacts-al való szinkronizáció után nem lehetett elmenteni kontaktot. “No memory to save this contact.” Mindez úgy, hogy 60MB szabad hely a telefon memóriájában és egy teljesen üres 8GB-os microSD memóriakártya is figyelt benne. Factory reset után se sikerült. Na itt telt be végleg a pohár.

9. De nem is: a pohár azonnal betelt, ahogy elkezdtem használni. Nincs benne magyar menü. De én perfekt értek angolul. OK. De nincs benne az összes ékezetes magyar karakter (ő, Ő, ű, Ű hiányzik). Akkor miért forgalmazzák magyar nyelvterületen? És miért nincs erről egy árva szó sem a T-Mobile oldalain? Miért az ügyfélszolgálatnak kell ezt közölni velem kínos egyeztetések után (amiket épp remekül halottam a telefonban, a technika ördögének jóvoltából)? Azért vettem a telefont hogy bárhonnan frissíthessem az adsr.hu-t. Meg hogy értelmes email-eket írhassak vele. Hogy az ismerőseim nevét sem tudom helyesen beírni? Kit érdekel? A T-Mobile szerint ez nem fontos. DE AZ! Küldj már át egy kontaktot Bluetooth-on pocsék helyesírással, nagyon szépeket fognak rólad gondolni…

Visszaadtam. Bétateszteljen valaki más. Addig is elfutnak a saját kódok emulátor alatt.

Kalandom: T-Mobile (Huawei) Pulse
Cimke:                     

8 thoughts on “Kalandom: T-Mobile (Huawei) Pulse

  • 2010-04-12 at 17:49
    Permalink

    Hmmm, akit zavar az ékezetes karakterek hiánya, az egy mozdulattal átválhat android keyboard-ra, és ott van minden, iphone stílben. vagy a marketből letölthető a smart keyboard for free.
    A rádiós problémát én nem tapasztaltam, teljesen jól veszi a jelet, lehet, hogy valami hibás sorozatot fogtatok ki.
    A kontakt szinkron se jött elő, igaz, első lépésben felraktam a T-Mobile honlapjáról a ROM frissítést. Persze jogos, hogy ha az ember vesz egy készüléket, akkor nem buherálni akarja, hanem használni.

    Válasz
  • 2010-03-10 at 21:46
    Permalink

    Én szolgálati telefonként kaptam 8azt se tudom, mennyibe került), de tényleg egy fos. Le kell cserélnem, mert állandóan azt hallom, hogy nem hall, akivel beszélek. Ez 10 beszélgetésből kb. 7x így van. Akksi általános használt mellett max. 1 nap.
    A megfelelő ékezetek hiánya nem különösebben zavar.

    Válasz
  • 2010-02-06 at 10:51
    Permalink

    Szia!
    Csatlakoznék az előttem szólókhoz, tájékozódni alap, föleg ha “power user” vagy. :DDD
    Egyébként tényleg van egy két hibája a készüléknek ami nem idegbetegeknek való 🙂
    Viszont QUERTY billentyúzet kérdése csak szoftver, lecseréltem és ott van, furcsamód a szélére nem raktak sok billentyűt, igy nem okoz gondot a szélének az érzékenysége. Ár/teljesitmény arányban szerintem még mindig a legjobb vásár.
    Kár volt megvenned, ha valaki tényleg “power user” az olyan készülékre tesz szert, ami fizikai billentyűzettel rendelkezik. Érintőképernyőn nem lehet normálisan irni, ekkora méretű kijelzővel rendelkező készüléken.
    Előbb gondolkodj utána cselekedj, ha forditva teszed akkor csak fikázni fogod a következő készüléked is.
    Üdv:
    Juhász István

    Válasz
  • 2009-11-24 at 04:22
    Permalink

    Na, kisfiam, 7 év Ericsson szoftvermérnöki munkaviszony (2G, 3G/UMTS, MGW, IP, stb.) után azt hiszem felesleges engem kioktatnod a telekom világról. Nem dolgoztam a fizikai rádiós alrendszerben soha, de hidd el, amit tudni lehet az iparban erről azt én tudom – azóta is, hogy elhagytam a céget.

    Itt nem evangelizációról van szó. Minden gyártónak vannak jobb és rosszabb termékei, megoldásai – és a Pulse az én tapasztalataim alapján olcsó hús, híg lé. Ha körbenézel a magyar médiában Pulse tesztek után, akkor azt fogod látni, hogy a komoly hírforrások inkább a negatív megítélés felé húznak, míg a gadget-ekre bukó tiniknek meg inkább tetszik.

    Power user vagyok, aki nem ájul el egy touch felülettől meg színes kis ikonoktól és egyéb parasztvakítástól. Kíváncsi vagyok, készült-e a Pulse-hoz usability study. És ha mégis, akkor milyen?

    Válasz
  • 2009-11-23 at 18:21
    Permalink

    na nagyfiam, hamár a bevezetőben csak úgy általánosságban lehúzod a gyártót, miszerint nem ért a rádiós technológiához: jobb ha tudod, hogy a Huawei a 3G-s hálózati világpiacon jelenleg kis különbséggel 2. helyen tanyázik az Ericsson mögött, megelőzve pl. a Nokia-Siemens-t, Motorolát és még pár nagynevű céget. Magyarországon pl. a Voda 3G-s hálózata is Huawei. na csá.

    Válasz
  • 2009-11-19 at 11:14
    Permalink

    Nekem biza nem hiányzik a QWERTY billentyűzet. Az van a laptopomon. Kapacitív nagy méretű kijelzőn szerintem nagyon felesleges.

    Az USB és jack egy fedél alatt tényleg gáz.

    Válasz
  • 2009-11-19 at 10:53
    Permalink

    Az általad felsorolt “hibák” egy részével tisztába lehettél volna már a vásárlás előtt. A tájékozódásra van egy nagyszerű találmány, úgy hívják: internet. Vannak hibái, ezt nem vitatom. Ezért kell vásárlás előtt informálódni.

    Válasz
    • 2009-11-19 at 13:47
      Permalink

      Részben igaz. Olvastam pár review-t és specifikációt, főleg külföldi oldalakon. Én a webshop-ból rendeltem házhoz szállítással, és a felsorolt hibák egy része csak használat során derül ki, pl. az antenna problémák, a touch viselkedése, és a GMail szinkronizálás utáni “no memory…” para. A nemzeti karakterek egy részének hiánya pedig gáz, pláne, hogy Magyarországon operátori támogatással kerül forgalomba. Halkan megjegyzem, hogy az utólag megtalált 2, T-Mobile által belinkelt teszt cikk is csak a főoldalról látható és nem a “Készülékek” menüpontból indított keresés esetén.

      A QWERTY bill. addig nem hiányzik, amíg nem koszos a kezed, éppen nem izzad, rövidre van vágva a körmöd, stb.

      p.s. azóta megjelent egy teszt a HWSW oldalain is róla, és szinte szóról-szóra lemásolták azt amit én írtam.

      Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.