A Waves a producerlegenda Eddie Kramer-rel együttműködésben 2 új plugint mutatott be, HLS Channel és PIE Compressor néven. A processzorok eredeti Helios keverőpult és Pye kompresszor digitális replikái, és Eddie Kramer gyakran használta eredeti megfelelőiket a londoni Olympic Studios-ban.

Waves HLS ChannelWaves PIE Compressor

HLS Channel
A HLS Channel-t a Helios keverőpult csatornájáról modellezték. A sztori szerint a felhasznált pult konkrétan a Rolling Stones mobil setup-ból való, és a hangja a 70-es évek klasszikus felvételein hallható. A Waves az EQ élethű modellezésén túl az előfokok színezését és karakterét is modellezte. Mindezt megfejelték egy precízen modellezett VU kijelzővel, mely az eredeti kinézetét és dinamikáját kínálja.

PIE Compressor
A Pye kompresszor a klasszikus rock éra elismert busz kompresszora, a plugin-t egy vintage darabról modellezték. A Waves szerint itt is a VU kijelző a fontos, és szuper gyors, pontos, érzékeny, és az analóg darab dinamikájával rendelkezik.

Hát nem tudom… ennyire még nem szerettem bele a VU kijelzőkbe, meg aztán úgysem nézni, hanem hallgani kell a zenét, szóval nálam most a Waves kicsit mellélőtt a VU méter himnusszal. És ki találta ki, hogy a digitális audio világban egy VU méter mondja ki a végszót? Kösz, de nem…

A két új plugin Mercury V7 user-eknek ingyenes, egyébként 300 USD a natív, 600 USD a TDM verzió. Eddie Kramer nagy arc, amit letett az asztalra a Led Zeppelin, Kiss, Jimi Hendrix munkáival az tiszteletre méltó, de most előítéleteim vannak a plugin-ekkel szemben. További infók a Waves weboldalán.

Waves HLS Channel és PIE Compressor pluginek
Cimke:                                         

2 thoughts on “Waves HLS Channel és PIE Compressor pluginek

  • 2010-02-20 at 15:49
    Permalink

    Én továbbra sem értem hogy mi van bennem ilyen mélyen elbaszódva, de semmit nem mozdít meg bennem egy ilyen múzeumi készüléknek a léte, látványa, sőt mi több, a limitációit sem érzem szükségesnek, kívánatosnak, vagy inspirálónak. És annyi de annyi ilyet kipróbáltam már a megtérés reményében, mégis a Live beépített hangszínszabályozóját tekergetem. Hol a hiba?

    Válasz
    • 2010-02-21 at 15:05
      Permalink

      A hiba nem benned van, hanem az innováció helyett a másolásra szakosodott copycat-ekben. De ezt rég tudjuk mindketten 🙂

      A digitális replikák 99%-a pedig nem egyéb általános célú processzoroknál, megfejelve egy vagy több előre fixált karakterisztikával a modellező algoritmusban. Ha valaki pont azokat a karakterisztikákat keresi akkor hasznosak lehetnek a replika plugin-ek, ha meg bízol a füledben és a belső hangban, akkor nincs rájuk szükséged.

      Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.