Peter SteeleAmíg az elmúlt hetekben csend volt, 3 említésre méltó esemény történt.

A 2 szomorú hír: elhunyt zeneipari példaképem, Malcolm McLaren producer, és Peter Steele, a Type O Negative frontembere és a doom meghatározó alakja. A Type O Negative fiatal lázadó korom lágyabb oldalát képviselte, örök emlék. Remélem, hogy Peter most valahol két kézzel zabálja a szerelem-szendvicseket, és hagy nekem is belőlük!

Malcolm McLarenMalcolm McLaren-ről nem tudok írni. Túl személyes. Amit, és ahogy csinálta – le a kalappal. Ha csak a Sex Pistols-t említem, már elég, de utána is folyamatosan jelen volt a zenei életben, és mindig a csúcson vagy a közelében. Egy sztorit elárulok: írt egy dalt a Bananarama-nak “Don’t Touch Me Down There, Daddy” címmel, de nem voltak hajlandók előadni. 🙂 Ezek mennek, meg a Bambi…

A lufi: ahogy a Twitter-en írtam, az Avid megvette az Euphonix-et. Huhhh…
Először is, az Avid pár nappal korábban jelentette be, hogy vége a Digidesign-nak, Avid név alatt fut tovább a Pro Tools, és brand-dé konvertálja az M-Audio-t és a Sibelius-t. Meg összevon, egyszerűsít. Hát… nem tudom. Közös fedél alá engedni a Pro Tools szakikat az M-Audio-s hobbizenészekkel, nem túl jó ötlet. Az Avid különben is kezdett egy nagy silóra hasonlítani, ahova beparkolnak a különféle audio cégek, de most már tiszta sor, hogy ez a helyzet. És erre tessék, most megvásárolják az Euphonix-et. Hogy mit? Hm… Az Euphonix installed base nem volt akkora, hogy el tudta volna tartani a költséges high-end fejlesztést? Vagy a válság csinálta ki őket? Esetleg az Avid így akart megszabadulni a konkurenciától? Sok teóriám van, és a háttérinfókból nehéz kibogozni, mi is a valódi ok. Ások tovább.

Egy erős érv van a felvásárlás mellett: az Euphonix kontroller technológiája, az EuCon, amit hivatalos bejelentés szerint továbbra is támogatnak. Az is elhangzott, hogy egy új kontroller protokollt terveznek implementálni, összeházasítva az Avid + Euphonix technológiákat. Ez tuti ötlet, csak egy a bökkenő: ha az Avid megint eljátssza a zárt protokollt/ökoszisztémát, akkor halálra van ítélve. Tudtommal az Avid különben sem áll jó anyagi bőrben, ennek fényében az Euphonix felvásárlás különösen fura. Vagy az egészet megkapták fillérekért? Akárhogy is, az Avid-nak nyitnia kéne, és valóban a felhasználókra koncentrálni, ahelyett, hogy megpróbálnának sutyiban a számítógépre Pro Tools-t telepíttetni.

A Musikmesse 2010 Best of Show számomra a Soundscape V6 DAW lett. 1500 dollárért egy 64 csatornás SSL MX4 PCIe kártya + mission critical editáló környezet – ki fogom próbálni. Remélem az SSL/Soundscape előbb-utóbb készít ExpressCard kártyát is – és attól hátast dobna a Universal Audio UAD is. Amint teszteltem, be fogok számolni róla részletesebben.

2 szomorú hír + 1 nagy lufi + Musikmesse 2010 Best of Show (nekem)
Cimke:                                 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.