Nos, ahogy a cím is mutatja, maradt pár dolog az előző két NAMM-ról beszámoló cikk után, amit érdemes megemlíteni, és korábban átsiklott felettük a figyelmem.

Elsőként álljon itt a Fostex új PM0.4n stúdiómonitora, mely új külső formát/kialakítást kapott, bi-amp meghajtással és változatos színvilággal. Poliamid LF és UFLC (uretán filmbevonatos anyag) HF magassugárzó található benne, az LF és HF egyaránt 18W-os driver-rel rendelkezik. Ami miatt mégis érdekesek, az a falra szerelhetőség – az alján beépített szerelvénnyel, mely a népszerű falikarokkal kompatibilis (47 x 62 mm), és ezzel a hangfal máris egy surround setup potenciális elemévé válik, illetve klub/bár/egyéb installációkhoz is jól alkalmazható. Részletek, technikai specifikáció és további képek a Fostex weboldalán.
Fostex PM0.4n stúdióhangfal

A Vestax a VCI-100MKII DJ kontrollert mutatta be, melyen 4-deck vezérlés, finomabb felbontás, új MIDI kontrollok, és egy CD lejátszókhoz, lemezjátszókhoz, sampler-ekhez használható audio interfész kapott helyet. A felbontás 2400 pulzus/forgás-ra növekedett, és optimalizálták a meghajtást is. A sebességet a középrész állításán keresztül lehetséges szabályozni. Az audio interfész 2 in/4 out 16 bit/44.1kHz, és a VCI-100MKII használható más audio interfészekkel is. A Traktor LE-t csomagolják hozzá. További infók a Vestax weboldalán.

Vestax VCI-100MKII 4-deck DJ kontroller

 

Említést érdemel a Mackie két új audio interfésze, melyek az Onyx családot bővítik ki.

A Blackjack egy 2×2 USB audio interfész a home user számára, 2 Onyx mikrofon előfokkal, mindegyiken beépített DI bemenetekkel, külön szabályozható fejhallgató/stúdiómonitor hangerő kontrollal, és analóg hardveres monitoring szekcióval a zero latency monitoringhoz. A tápellátást az USB port-ról kapja.

A Blackbird egy komolyabb rack-es audio interfész, 8 Onyx mikrofon előfokkal, 16×16 Firewire interfésszel, ADAT és Wordclock I/O-val. Két “Super Channel” csatorna található az előlapon dedikált low cut kapcsolóval, fantomtáppal és hardveres monitoringgal. A többi csatorna a Blackbird Control DSP Matrix Mixer-en keresztül elérhető, ahol egyedi mixek készíthetők és bármely bemenet bármely kimenetre küldhető. További infók a Mackie weboldalán.
Mackie Onyx Blackbird és Blackjack audio interfészek

A legérdekesebbet hagytam a végére. A Cloud Microphones Cloudlifter-ről van szó, melynek két altípusa is elérhető: a CL-1 mono, a CL-2 sztereo kiépítésben. A Cloudlifter eszközök fantomtáp-gain konverziót végeznek, ribbon és dinamikus mikrofonokhoz használhatók, és miközben 25dB gain-t biztosítanak, még a zajt is csökkentik (javítva a jel/zaj arányt) – miközben megvédik a ribbon mikrofonokat a fantomtáp által okozott károsodástól. A Cloudlifter eszközök eltérő mikrofon – erősítő jelszint specifikációk esetén is nagyon hasznosak lehetnek, így kvázi bármely erősítővel használható bármelyik mikrofon. További infók a Cloud Microphones weboldalán.

Téli NAMM 2011 – ami felett átsiklottam
Cimke:                                                         

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük