A közelmúlt Mackie bejelentése, miszerint legújabb audio interfész+mixer fut az Avid/Digidesign Pro Tools M-Powered szekvenszerrel, elgondolkodtatott, hogy vajon visszafejtették a protokoll üzeneteket, vagy megállapodás történt a két cég között. Ma kiderült, hogy az utóbbi: ugyan a feature extra pénzbe fog kerülni, de működik.
A LOUD Technologies, a Mackie anyacége hivatalosan is bejelentette, hogy aláírták a megállapodást az Avid-del, mely keretében a Mackie Onyx-i sorozatú Firewire mixer-ein futni fog az Avid/Digidesign Pro Tools M-Powered 8 szekvenszer.
A funkció használatához meg kell vásárolni a Mackie Universal Driver upgrade-et (50 USD). A telepítés után az Onyx 820i, 1220i, 1620i és 1640i interfész + keverőpultok használhatók a Pro Tools M-Powered 8-al.
Mivel az Avid kínálatában nincs hasonló az Onyx sorozathoz, ezért mindenképpen jó húzásnak tűnik. Azt csak halkan jegyzem meg, hogy az összes többi komoly DAW az audio interfészek támogatását extra pénz nélkül is megoldja. A Pro Tools megszállottak viszont gazdagodtak egy új opcióval, és bár az automatikus PDC hiánya az M-Powered verziót úgy, ahogy van, kérdésessé teszi és csak bizonyos taszkokra használható értelmesen.
További infók a Mackie weboldalán.

Avid+Mackie üzlet: Pro Tools M-Powered az Onyx-i mixer szérián
Cimke:                                                             

Egy gondolat a “Avid+Mackie üzlet: Pro Tools M-Powered az Onyx-i mixer szérián” -hoz

  • 2009-12-18 at 10:07
    Permalink

    Pici kiigazítás: az M-Audio ( AVID ) kínálatában már két éve létezik a hasonló funkciójú NRV 10 keverő, ami ProTools M-Powered kompatibilis – így a Mackie megoldása nem tekinthető „forradalmi újítáasnak”.

    • 2009-12-18 at 15:48
      Permalink

      Zoltán,
      teljesen igazad van, az NRV10-ről megfeledkeztem. Forradalmi újításról persze nincs szó, de ha piaci szegmenst tekintjük, akkor az NRV10 nem az Onyx-i kategória, kivéve talán a legkisebb modellt.
      Azt mindenképpen az NRV10 előnyére kell írni, hogy valódi 10×10 FW I/O-val rendelkezik, szemben az Onyx-i szériával, ahol mindenütt …x2 FW I/O van, kivéve a legnagyobb 1640i modellt, ahol 16×16 FW I/O található. Tehát: ha nem csak a sztereo mix-et, hanem egyedi sávokat akarsz küldeni a DAW-ból, akkor a nagy Mackie kivételével mindenütt elbukik az Onyx-i széria. Ha ez nem fontos, akkor a jobb minőségű előfokok és EQ-k a Mackie oldalára billentik a mérleget.
      Hozzá kell tennem, hogy mivel nincs multi-channel output szekció az NRV10-en, ezért a FW output channel count csak azoknak lehet fontos, akik mindenképp a fizikai felületen szeretnének mix-elni. Ennek értelmét viszont megkérdőjelezik az NRV10 egyszerűnek mondható mix funkciói.

  • 2009-12-19 at 10:34
    Permalink

    Azt gondolom, az igazi felhasználói környezet az NRV 10-hez demo készítés illetve a színpadi felhasználás. Mindkét esetben az élő hangszer és a computer hangjának flexibilis keverése a nagy előny. Ehhez járul a színpadon jól használható interFX software, amivel tetszőleges VST effekteket is használhatunk a csatornákon.
    A két gyártó ( Mackie és M-Audio ) közvetlen összehasonlítása nem célom, őszintén szólva Onyx i nem is volt még kezeim között. Természetesen az NRV 10 igen, ezért csak erről tudok részleteket.

  • 2009-12-20 at 19:26
    Permalink

    Ó, én rengeteg felhasználási területet el tudok képzelni az NRV10-nek, helyén kezelve azt:
    Elsőre talán nem tűnik fel mindenkinek, de az NRV10 EQ frekvenciák fixek (80 Hz, 2.5kHz, 12kHz, +/-15dB). Ez sok felhasználási területet kizár. Kár érte…
    Mindenki döntse el, tud-e fix EQ-val dolgozni. Ha tud (vagy van erre más megoldása), akkor NRV10 is egy alternatíva az alvégen.

Hozzászólások lezárva