Tekintsünk egy picit vissza 2007-re, hogyan is jöttek ki a nagyok a versenyben. Az adatok a Nielsen Soundscan felmérésein alapulnak.
A Universal jelentős előnnyel vezet, 31.9%-os a részesedésük a piacon. A megelőző évben ez 31.61% volt, tehát szolid emelkedés mellett nekik sikerült az eladásaikat is gatyába rázni, és a disztribúciót a helyes mederbe terelni.
A második helyen a Sony BMG áll, 24.97%-al, mely komoly esés az előző évi 27.44%-hoz képest. A másolásvédelemhez való ragaszkodásuk szerepet játszik ebben, nem kicsit…
A Warner Music nőtt, míg az EMI összébb ment.A Warner 20.28%-on állt 2007-ben, az előző évben 18.14% volt ez. Az EMI 9.37%-ra esett vissza, korábban 10.20%-on állt.
A független kiadók összességében 13.48%-ot hasítanak ki a piacból, ami nem is olyan szolid emelkedés a korábbi 12.61%-hoz képest.
A mobil letöltések piaca egy picit szarban van, de nem kell kongatni még a vészharangot. 2006-hoz viszonyítva a számok emelkedtek 2007-ben, és ez nem területspecifikus – a világ minden táján jól teljesítettek a szolgáltatók. 844.2 millió volt a szám 2007-re, 2006 581.9 milliójával szemben, ez 43%-os emelkedés. Viszont 2005-ről 2006-ra a növekedés 65% volt, amihez képest szerény eredmény. A mobilos megoldásokat különösen sújtja a DRM, a telekom szolgáltatók is jól látják ezt, mégsem képes senki tenni lépéseket a netes modell másolására. Persze sokkal merevebb környezet, meg a falathoz is több az éhes száj (a nagyétkű hálózati szolgáltatók miatt), de 2008-ban nem várható változás. Meglátjuk mit hoz a Nokia a vadiúj disztribúciós modelljével, ahol a letöltött tartalmakat a felhasználók megtarthatják a szolgáltatás lemondása után, bár ott is eléggé merev a keret, amibe a felhasználókat kényszerítik és viszonylag drágán.
És még mindig a kiadók