Sikerrel járt a Napster befektetők utáni hajszája: hivatalos bejelentés alapján a Best Buy 121 millió dollárért megvásárolja a Napster-t. A Napster aktuális 67 milliós készpénz és rövidtávú befektetés állományát tekintve az ügylet nettó értéke 54 millió dollár. A Best Buy részvényenként 2.65 dollárt fizet így, ami a Napster részvénypiaci értékénél +94.8%-al többet jelent.

A Best Buy sajtóközleményében indoknak a vásárlókkal való szorosabb kapcsolatot adták meg a felvásárlás fő indokaként: “Idővel jobb ajánlatokkal élhetünk vásárlóink felé, akik véleményünk szerint egyre több lejátszót és szolgáltatást fognak vásárolni, melyek lehetővé teszik, hogy a tartalmakat bármikor, bárhonnan és bárhogyan elérjék.”

A média kétkedéssel tekintett az üzletre, leginkább az a vélemény hangzott el, hogy pusztán pénzkidobás volt az egész. Ezt még korai megítélni, de tény, hogy a feliratkozás alapú szolgáltatások az utóbbi években stagnáltak, jobbára csak veszteséget termeltek és nagyon komoly versenytársakat kaptak az ingyenes szolgáltatások révén.

Két kulcspontja van a felvásárlásnak. Először is, a Best Buy ezzel a mobilpiacon való szerepét szeretné növelni. Év végére várható a Best Buy és a brit mobilóriás Carphone Warehouse 4.2 milliárd dolláros közös vállalkozásának indulása. Másodszor, a Napster szolgáltatása külön és csomagban is eladható a Best Buy által forgalmazott termékekkel a bevásárlóközpontokban. És ez utóbbi az, ami a legnagyobb potenciált jelenti a Napster számára, aminek jelenleg kb. 700.000 felhasználója van. Belátható, hogy a felhasználók számának relatív kisméretű növekedése esetén is a felvásárlási ár pár éven belül megtérül. A Best Buy-al karöltve pedig végre a Napster kiléphet a stagnáló korszakából és felhasználói bázisát könnyen, gyorsan és extra költségek nélkül növelheti.

A Best Buy felvásárolta a Napster-t
Cimke:                                 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.