A 2001-es bevezetése óta az iPod komoly eladásokat tudhatott maga mögött, nem is beszélve a töretlen népszerűségről. Azok a fehér fülhallgatók már-már divatikonná váltak – és bizony az iPod esetében a divat legalább olyan fontos része volt az összképnek mint az által nyújtott funkciók.
Az Apple komoly bevételeket tudhatott magának, melyek évről-évre növekedtek. Az első megtorpanás 2007-ben volt érezhető, amikor a karácsonyi eladások épphogy meghaladták a 2006-os szintet, a 2008-as ünnepi szezonra pedig borúlátóan készülnek az elemzők és a cég is. Annak ellenére, hogy az iPod a piacon hatalmas dominanciával bír és még nagyon sok potenciális felhasználónak nincs iPod-ja, úgy tűnik kialakult a plató – a piacon található rengeteg lejátszó mellett a gazdasági helyzet is többszöri megfontolásra készteti a vásárlókat.
Az eddig adatok alapján 2008-ban 18.6 millió eladás várható az utolsó, legfontosabb negyedévben, szemben a 2007-es 22.1 millióval és a 2006-os 21.1 millióval. Az Apple társalapító Steve Wozniak is platóról beszél, ugyanakkor nem szabad kihagyni a számításból azt sem, hogy a felhasználók az összetettebb, multimédiás és telefonos/kommunikációs képességekkel bíró eszközök felé fordulnak, mint az iPhone.

Csökkenő iPod eladások
Cimke: