Zeneipari üzleti modellek összehasonlítása: a csináld magad (Do It Yourself) kontra a rajongókhoz vezető legrövidebb út (Direct To Fan).
A zeneipar 2000 éve: Előadás -> Formátum -> Hozzáférés
A zene, mint az kultúra egyik meghatározó, és az emberiséget történelme során végigkísérő elem, minden korban idomult az elvárásokhoz – a közönséghez és az üzleti környezethez. A boldogulni kívánó zenészeknek mindig is meg kellett küzdeniük az aktuális nehézségekkel, ha nem
Update közben sem áll meg az élet – legit Kazaa!!!
Az adsr.hu-n éppen folyó upgrade alatt sem áll meg az élet, a napi ász: Legit lett a Kazaa!!! Ugye? Mégiscsak használt a sok RIAA per, a szeméttel teli P2P hálózat, az ellenséges jogi és gazdasági környezet… A Brilliant Digital által
Újbóli EU figyelmeztetés a zeneiparnak és jogkezelőknek
Gondolkoztál már azon, hogy miért nem lehet Magyarországon az iTunes-ból zenét vagy videót venni? És hogy miért sír rengeteg kiadó a csökkenő bevételek miatt? A válasz az EU-n belüli országok közötti eltérő jogkezelés. Az EU-ban a jogok országonként külön-külön jogkezelő
A Sony Music üzleti mutatói is rosszak
Nemrég a Sony Music jelentett be jelentős veszteséget. A március 31-ével végződő 6 hónapos időszakban 16%-os bevételcsökkenést jelentettek. A számokat tekintve az eladások 169.3 milliárd JPY voltak, vagy a BMG kivásárlást is figyelembe véve 1.728 milliárd JPY. A cég a