A Google tulajdonában lévő YouTube videómegosztó oldal nyit az e-commerce felé, kezdetben zenei és játék tartalmakkal, amiket később általános célokkal fognak bővíteni. Az első partnerek az Apple és az Amazon, később filmes, TV és publishing partnerek fognak csatlakozni a platformhoz. A Google ezzel kívánja javítani a YouTube kirívóan alacsony CPM hirdetési mutatókat.
Egyelőre csak az USA-ban kerül bevezetésre a rendszer, a nemzetközi megjelenés hónapokon belül várható a cég közleménye alapján. Tipikus esetben egy kiadó csatornáján látható videók mellé vásárlási linkek fognak társulni, aktuális esetben az iTunes boltból és az Amazon MP3-ból. A YouTube tartalomazonosító és -menedzsment rendszerét használó partnerek vásárlási linkekkel láthatják el azokat a más fiókok alatt található videókat is, melyeket nem vetetnek le – ez a funkció biztos népszerű lesz, hiszen így további bevételi forrásokhoz juthatnak a tartalom tulajdonosok, míg a közzétevők „legalizálhatják” csatornájuk tartalmait. Ez a megoldás párhuzamba állítható a Google AdWords rendszerével: a népszerű csatornák tulajdonosai kiválaszthatják a számukra még nagyobb nézettséget hozó, más tulajdonú tartalmakat, míg a tulajdonos („hirdető”) többletbevételhez juthat.
Arról nincs egyelőre információ, hogy a mások tulajdonát közzétevő csatornák tulajdonosai részesülnek-e a bevételekből (azaz, direkt-e a párhuzam az AdWords-el, vagy csak a nézettségüket növelik a tartalmak, de pénzt saját, kapcsolódó tartalmaikkal és szolgáltatásaikkal kereshetek csak).

Az e-commerce felé nyit a YouTube
Cimke: